Menyer Mina sidor
Värva en vän
Här levererar vi
Svar på dina frågor

Vanliga frågor

Vart levererar vi?

Mat & Ro får fler och fler nöjda kunder varje vecka – och intresset ökar ständigt. Därför expanderar vi och levererar nu till de flesta adresser i Södra Sverige, från Uppsala och söderut. Välkommen att lägga in er order, så återkommer vi med en bekräftelse på om vi kan leverera till den angivna adressen. Mat & Ro vill inget hellre än att hjälpa så många människor som möjligt, att kunna njuta av god och nyttig mat.

Mat & Ro i Kristianstad Aktiebolag

Org.nr: 556778-6131

Industrigatan 108
291 36 Kristianstad

Hur kan jag följa min leverans?

På fredagen innan leverans får du ett mail alternativt sms (beroende på var ni bor) om ungefärlig leveranstid. När bilen närmar sig (cirka en timme före leverans) får du ett sms med en mer exakt tid för leveransen. I sms:et finns även en länk till en webbkarta där du kan följa din matkasse hela vägen hem till dörren. Detta för att du ska känna dig delaktig och trygg med hur du ska få hem din matkasse. Denna utveckling gör att ni som kund till Mat & Ro kan planera er dag på ett bra sätt. Vi använder oss av en obruten kylkedja i samarbete med Jetpak, Citybudet och Gordon Delivery.

Hur ofta får jag leverans av matkassarna?

Du kan få leverans varje eller varannan vecka. Har du andra önskemål så kan du skriva det i meddelanderutan så löser vi naturligtvis det.

Vad gör jag om jag har matallergier?

Vi anpassar laktos, gluten och fiskallergier. Har du andra allergier så får du byta ut de ingredienserna själv. Men det brukar inte vara några problem eftersom vi nästan uteslutande använder rena produkter.

Vad händer om jag inte är hemma när matkassen kommer?

Är du inte hemma när kassen levereras så ställer budet kassen på trappen eller om vi har kommit överens om något annat ställe. Om kylleverans sker med Gordon Delivery, så kan ni ta kontakt med dem om ni har  ändringsönskemål för hemleveransen, se kontaktuppgifter: https://gordondelivery.com/kontakt/

Det fungerar inte att registrera sig?

Om det mot förmodan inte fungerar att göra en beställning, prova lite senare alt skicka oss ett ett mail till order@matochro.se eller ring 044-590 08  20.

Kan jag göra uppehåll i prenumerationen?

Om du vill göra ett uppehåll i leveransen kan du logga in på ditt konto med inloggningsuppgifterna som du registrerade vid köpet (bekräftelse till mailen), alt skicka ett mail till order@matochro.se eller ring 044-590 08  20. För inloggning, följ länken: https://minasidor.matochro.se/logga-in

Via länken, så kan du även skapa ett nytt lösenord om du har glömt det befintliga.

Var avslutar jag prenumerationen?

Innan du bestämmer dig för att avsluta prenumerationen vill vi göra dig uppmärksam på att du kan pausa din prenumeration. Se mer information ovan under rubriken: uppehåll i prenumerationen. Om man vill avsluta sitt abonnemang, skicka ett mail till order@matochro.se eller ring 044-590 08 20.

 

Vad händer om en vara saknas?

Saknar du en vara i kassen. ring 044-590 08 20 eller maila till order@matochro.se så krediterar vi er vid nästa fakturering, beroende på vad det är för vara.

Vad händer om chauffören blir sen?

Om chauffören blir sen ringer denna och informerar dig.

Vad har ni för betalningsalternativ?

Du kan välja att få din faktura som pdf till din mail alternativt per post. Det går även att betala med kort.

Hur lång uppsägningstid har jag?

Uppsägningstiden är 10 dagar.

Kundomdömen!

God mat ger nöjda kunder

"Var ganska skeptisk till receptet från början. Var tveksam till innehållet av apelsin men det var fantastiskt gott!!"

"Har nu lagat alla fem rätterna för denna veckan, är första veckan vi provar på Mat & Ro. Vi är såååå nöjda!!!"

"Super tack för det och all den andra goda maten, jag är så glad för att ni finns! Har aldrig varit bra på mat, men detta gör det så mycket lättare!"

"Till vår förvåning visade sig maten i detta alternativ vara godare. Och inte bara lite godare, mycket godare! /Sagt om Kockens förberedda kasse"

Facebook
Senaste nytt från Mat & Ro