Värva en vän
Här levererar vi

Mat & Ro har juluppehåll v52 och v1

Svar på dina frågor

Vanliga frågor

Vart levererar vi?

Mat & Ro får fler och fler nöjda kunder varje vecka – och intresset ökar ständigt. Därför expanderar vi och levererar nu till flera ställen i Syd- och Västsverige. Genom att klicka här kan du snabbt och enkelt se om vi levererar i området där du bor. Skulle vi inte erbjuda leverans hos dig blir vi glada om du skriver en rad till oss. Mat & Ro vill hjälpa så många människor som möjligt att kunna njuta av god och nyttig mat.

Hur kan jag följa min leverans?

På fredagen innan leverans får du ett mail alternativt sms (beroende på var ni bor) om ungefärlig leveranstid. När bilen närmar sig (cirka en timme före leverans) får du ett sms med en mer exakt tid för leveransen. I sms:et finns även en länk till en webbkarta där du kan följa din matkasse hela vägen hem till dörren. Detta för att du ska känna dig delaktig och trygg med hur du ska få hem din matkasse. Denna utveckling gör att ni som kund till Mat & Ro kan planera er dag på ett bra sätt. Vi använder oss av 2 olika företag gällande leveranskommunikationen, Budbee och Pin deliver.

Hur ofta får jag leverans av matkassarna?

Du kan få leverans varje eller varannan vecka. Har du andra önskemål så kan du skriva det i meddelanderutan så löser vi naturligtvis det.

Vad gör jag om jag har matallergier?

Vi anpassar laktos, gluten och fiskallergier. Har du andra allergier så får du byta ut de ingredienserna själv. Men det brukar inte vara några problem eftersom vi nästan uteslutande använder rena produkter.

Vad händer om jag inte är hemma när matkassen kommer?

Är du inte hemma när kassen levereras så ställer budet kassen på trappen eller om vi har kommit överens om något annat ställe.

Det fungerar inte att registrera sig?

Om det mot förmodan inte fungerar att göra en beställning, prova lite senare.

Kan jag göra uppehåll i prenumerationen?

Om du vill göra ett uppehåll i leveransen, skicka ett mail till order@matochro.se eller ring 044-590 08 20.

Var avslutar jag prenumerationen?

Innan du bestämmer dig för att avsluta prenumerationen vill vi göra dig uppmärksam på att du kan pausa din prenumeration. Om man vill avsluta sitt abonnemang, skicka ett mail till order@matochro.se eller ring 044-590 08 20.

Vad händer om en vara saknas?

Saknar du en vara i kassen. ring 044-590 08 20 eller maila till order@matochro.se så krediterar vi er vid nästa fakturering, beroende på vad det är för vara.

Vad händer om chauffören blir sen?

Om chauffören blir sen ringer denna och informerar dig.

Vad har ni för betalningsalternativ?

Du kan välja att få din faktura som pdf till din mail alternativt per post. Det går även att betala med kort.

Hur lång uppsägningstid har jag?

Uppsägningstiden är 10 dagar.

Kundomdömen!

God mat ger nöjda kunder

"Senapssåsen som var till rotmosen och kotletterna är nya favoriten här hemma nu, både bland vuxna och barn! Tack för goda recept och fin mat!"

"Länge sedan vi har ätit så mycket god och varierad mat som vi gjorde förra veckan. Det har verkligen varit ett lyckokast att få en matkasse från er."

"Vill bara berätta att jobbarkompisarna är avundsjuka på mina lunchlådor!"

"Ugnsbakad sej blev en riktig höjdare hemma hos oss oxå!!! Kul att få lära sig att laga fisk och som dessutom då smakar gott!!!"

Facebook
Senaste nytt från Mat & Ro